Ogromno vaših vprašanj v povezavi z gradnjo montažne hiše Lumar se je nanašalo na to, koliko časa smo čakali od podpisa pogodbe, pa do gradbenega dovoljenja in začetka gradnje. Zato bom v tem blogu poskusila čim bolj natančno opisati postopek pridobivanja, da odgovorim na čim več vaših vprašanj.
Pogodbo z Lumarjem smo podpisali konec septembra 2020. Po podpisu pogodbe smo z arhitekti usklajevali tlorise, dodelovali postavitev elektrike in s tem povezan načrt osvetlitve hiše ter usklajevali še strojne inštalacije. Na tej točki vam zelo priporočam, da imate tudi svojega arhitekta/ oblikovalca notranje opreme, ker Lumarjevi so sicer super, ampak vseeno morate vedeti, da delajo več hiš naenkrat in se vam ne posvetijo povsem individualno, kot se vam lahko posveti vaš arhitekt, ki pozna vaše želje, potrebe in življenjski slog.
Na tej točki je treba čim bolj podrobno doreči praktično vse – kakšna bo razporeditev kopalnic, kuhinje, kje bodo kuhinjski aparati, kako bo razporejeno pohištvo v hiši, kje bodo luči, štekarji, vse vtičnice. Če si predstavljate – je za projekt, ki ga vidiš samo na papirju in pojma nimaš, kako bo v praksi, to kar zahtevno. Zato je res fajn, da imaš nekoga, na katerega se lahko na tej točki zaneseš – pri nama je bil to Matej Velušček, naš družinski prijatelj in arhitekt, ki nas zelo dobro pozna. Hkrati nama je prihranil tudi mnogo odločitev, kjer sem jaz imela eno mnenje, mož pa drugega, pa je potem na koncu obveljala Matejeva – kot kompromis. 😀
Vmes smo hodili tudi po salonih, da smo si pogledali, kateri parketi, zunanja vrata, notranja vrata, kljuke, sanitarna keramika, armature ipd. je v Lumarjevi ponudbi – kaj bova izbrala pri njih in kaj bova morebiti nadgradila.
Naslednja faza je sestanek za projektiranje, ki je bil pri nas decembra 2020, tik pred božičem. Ta sestanek traja praktično cel delovni dan in na njem se doreče skoraj vse – kar sem pisala zgoraj (na kar je dobro biti vnaprej pripravljen) + kljuke na oknih, tip žaluzij, nasadila, barve strešnikov, fasade, okenskih okvirjev, tip okenskih polic na notranji in zunanji strani boš izbral … Boš imel vodni filter ali ne, kakšna bo ograja na stopnišču … V glavnem, naštevala sem stvari zelo raztreseno, ampak jih je toliko, da jih težko dosledno naštejem, bi morala it po seznamu, ki je nekaj strani dolg. Na njem sprejmeš ogromno enih odločitev, za katere je smiselno, da imajo neko rdečo nit, rep in glavo in zato je pomoč nekoga, ki se na to malo bolj spozna, skoraj nujna.
Na tem sestanku greš tudi skozi elektro in strojne inštalacije, kjer je skoraj vedno treba rešit oz. sprejet kompromis za kakšen praktičen problem. Pri nas je bilo treba recimo obrnit WC in bide, ker v nasprotnem primeru ne bi bilo prostora za oddušnik pri WC-ju, pa kar težave smo imeli pri določitvi lokacije omarice za talno gretje, ki je na koncu recimo pristala v spalnici. Zagotovo je bil še kakšen tak, ki se ga zdajle ne spomnim.
Na podlagi tega sestanka se naredi končne načrte, na podlagi katerih se potem zbira soglasja za gradnjo hiše. Kmalu po projektantskem sestanku dobiš v končno potrditev načrt arhitekture, elektro in strojnih inštalacij. Pri Lumarju vse uredi njihov projektantski biro, ki te tudi sproti obvešča o pridobljenih soglasjih – Elektro, komunale, Telekoma, občine, ipd. Pri nas je vse skupaj malo zavleklo soglasje s strani ARSO, ker stoji parcela ob mali reki in je zato potrebno tudi to. V tem času je potrebno tudi urediti morebitne služnosti čez sosednje parcele, če še ni komunalno urejena. Pri nama v praksi je to pomenilo obisk notarja za ureditev služnosti za komunalo in elektro. Pogodbe pripravijo podjetja sama (npr. za Elektro) ali projektanti (za komunalo), v tvoji domeni je, da se z dotičnim sosedom dogovoriš za soglasje, podpis pri notarju in nato zadevo vknjižiš v zemljiško knjigo – in to še pravočasno. Poleg tega smo dodatno morali narediti (in plačati) še načrt, kako bo napeljana elektrika s sosednje parcele. Soglasja so zbirali od januarja do konca marca, ko so potem končno oddali vlogo za gradbeno dovoljenje na upravno enoto. Po tem, ko nam je občina izdala soglasje, smo prejeli še odločbo za plačilo komunalnega prispevka. Brez plačanega komunalnega prispevka vloga za gradbeno dovoljenje namreč ni popolna.
Čas od vložitve do pridobitve gradbenega dovoljenja je različen od upravne enote do upravne enote. Načeloma naj bi o popolni vlogi odločili v roku enega meseca, vendar v praksi žal ni tako. Pri nas je trajalo približno tri mesece, preden je referentka vlogo obravnavala, nato pa je ugotovila, da moramo zato, ker imamo na parceli vknjiženih še nekaj služnosti, ki so ostale od delitve parcele dalje in nimajo več sicer praktičnega smisla, dobiti še ta soglasja. Ko smo uredili še to, smo po štirih mesecih od vložitve vloge končno pridobili gradbeno dovoljenje – to je bilo julija 2021, ki je dober teden kasneje postalo pravnomočno. Pa da ne pozabim – ob pridobitvi odločbe je treba plačat še takso, ki je pri nas znašala celih 380 EUR! Jaz sem bila kar malo šokirana. Ne spreglejte možnosti, da se vam taksa oprosti, če ste mlada družina! (Mi žal nismo več.)
Na tej točki moram tudi pohvaliti projektantsko podjetje Mupra d.o.o., ki je pripravljalo našo vlogo – za dobro urejeno dokumentacijo so jih pohvalili tako na občini, kot na upravni enoti in tudi zaradi tega je bilo verjetno gradbeno dovoljenje hitreje pridobljeno, kot bi bilo sicer.
Končno smo bili pripravljeni na to, da zasadimo prvo lopato. In hitro so se pojavile nove težave, ki jih je bilo treba rešiti. Več o tem pa v naslednjem blogu!
Trenutno smo z gradnjo tule:
1 komentar
Sintja Petek
Hvala za delitev vaše izkušnje