Mamine zgodbe,  Preprosto na kvadrat

Kako se boriti proti digitalnemu stresu?

Pred nekaj tedni sem vas na Instagramu spraševala, če veste, kako modra svetloba vpliva na delovanje naših oči in posledično vpliva tudi na delovanje naših možganov in telesa. Za temo ste pokazali kar nekaj interesa, zato sem se odločila, da o tem spišem kar blog in zajamem najbolj pomembne točke moje osebne izkušnje.

Pred kratkim sem namreč dobila novo zaposlitev, ki je v praksi podvojila čas, ki ga dnevno preživim pred različnimi ekrani. V službi namreč delam s spisi, ki so praktično vsi v digitalni obliki, poleg tega pa se tudi doma ne morem očit od ekrana – na računalniku obdelujem fotke, pripravljam bloge za vas, v končni fazi pa za sprostitev pogledam še kakšen film ali serijo. Sem torej idelani kandidat za digitalno izgorelost oči – pred ekrani ves čas. 😛

Preden sem začela z novo službo, sem šla na pregled vida, že nekaj časa se mi je namreč zdelo, da na levo oko malenkost slabše vidim. Za pregled sem se dogovorila v Optiki Oblak v centru Ljubljane – pri njih namreč kupujem leče že več kot 10 let in z njihovimi storitvami sem bila vedno zelo zadovoljna. Na hitrem in temeljitem pregledu v optiki so mi potrdili, da se mi je vid na eno oko malo poslabšal. Poleg tega pa so mi svetovali še, da naj razmislim, če bi glede na to, koliko časa preživim pred ekranom, izbrala stekla, ki blokirajo modro svetlobo in s tem pripomorejo k zmanjšanju digitalnega stresa.

To pomeni, da naj bi se zmanjšali naslednji simptomi, ki sem jih pri sedenju za računalnikom že imela: suhe oči, draženje in srbenje oči, občutljive oči, solzenje. V končni fazi se zaradi manj modre svetlobe, ki dostopa do oči zvečer (če ste opazili, ima tudi večina sodobnih telefonov in računalnikov nastavitev rumene svetlobe, ki se avtomatsko vklopi, ko sonce zaide), zvečer tudi lažje umirimo in zaspimo. Več o digitalnem stresu najdeš na spletni strani Optike Oblak tukaj. Pa sem rekla – bom pa preizkusila. Kaj pa lahko izgubim?

Prvi teden v novi službi sem začela še s starimi očali. Sicer je na celotno situacijo verjetno vplival tudi povsem spremenjen dnevni ritem in nove rutine, ampak ob dolgih popoldnevih v službi sem opazila, da sem utrujena. Od vsega skupaj in od dolgotrajnega sedenja pred ekranom. Skozi nova stekla vidim malo bolj rumeno, ampak razliko vidim res le prvih nekaj sekund, ko si jih dam gor, potem pa se oči na nove odtenke takoj navadijo. V optiki so me opozorili, da stekla ne ustrezajo vsakomur in nekatere med vožnjo motijo. Prijateljica fotografinja pa me je opozorila, da jo malo bolj rumenkasta stekelca motijo pri obdelavi fotografij.

Moje izkušnje z njimi so, vsaj zaenkrat, odlične. Na splošno se mi zdi, da imam manj utrujene oči, predvsem manj težav s suhimi očmi ter večernim solzenjem. Kar se tiče nastavitev belin na fotografijah, ki jih obdelujem, pa ugotavljam tudi, da v praksi ni bistvene razlike na nastavitve beline na fotkah, ko jih obdelujem. Vsake toliko malo pokukam izza očal, da se prepričam, da je vse ok, bistvenih razlik pa ni. Lažje tudi vozim ponoči, saj se mi ob pogledu na cesto manj blešči. Zvečer nimam problema zaspat, čeprav – če upoštevam, v kakšni situaciji sem trenutno, to niti ni presenetljivo. 😀 Glede na to, koliko stvari sem si zadala v zadnjih mesecih, mislim, da je res en majhen luksuz, da si s tako preprosto spremembo lahko do take mere izboljšam kvaliteto svojega življenja. Pa sploh vedela ne bi za to, če mi v optiki ne bi predlagali očal z blokerji modre svetlobe. Tako da – hvala, Kaja, Monika in dr. Emil, za super izkušnjo in odlična očala, ki mi bodo služila (vsaj upam), še kar nekaj let.

Optiko Oblak najdete na Dalmatinovi ulici v Ljubljani, leče pri njih pa naročam že leta kar po pošti – vsake toliko se oglasim samo na pregled, da preverimo, če je njihova dioptrija še okej.

Na njihovi spletni strani pa najdete še ogromno informacij o digitalnem stresu, očalih z blokerji modre svetlobe in kako si pri težavah, povezanih z digitalnim stresom, ki jih imamo praktično vsi, ki delamo pretežno za računalnikom, lahko pomagamo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja